”Hamn ljuva hamn” – Helsingborgs Hamn lanserar filmer med fokus på hamnens nytta för människor och samhälle

 

Sveriges hamnar är navet i handelns pulserande blodomlopp av varor. Som en av Sveriges största hamnar har Helsingborgs Hamn daglig påverkan på tiotusentals människor och verksamheter. För att beskriva detta lanseras två filmer som lyfter fram hamnens vardagsnytta för människor och företag. Nu är det premiär för ”Hamn ljuva hamn” och ”Ett skepp kommer lastat”.

Nu gör Helsingborgs Hamn premiär på vita duken med två nya filmer. En reklamfilm, ”Hamn ljuva hamn” och en informationsfilm, ”Ett skepp kommer lastat”, som med ett lustfyllt anslag lyfter fram en hamns stora påverkan på våra dagliga liv.

– Det mesta i ditt liv kommer via hamnen. Det är ett faktum man sällan tänker på men när man synar sitt hem inser man hur många saker vi har som har tagit vägen över haven innan de hamnar på vårt köksbord eller i vardagsrummet. Vi har valt att göra två filmer som i stilen är lustfyllda och skojfriskt naivistiska i sitt anslag. Målsättningen med filmerna är att förklara nyttan med vår hamn både för människor och företag. Helt enkelt för hela samhället. Så poppa en skål popcorn och luta er tillbaka för en annorlunda hamnupplevelse, säger Andreas Eriksson, marknadschef Helsingborgs Hamn.

Reklamfilmen ”Hamn ljuva hamn” är 30 sekunder och informationsfilmen ”Ett skepp kommer lastat” är 1:30 min.